pondělí 12. září 2016

MOJE KUCHYNĚ, MOJE KRÁLOVSTVÍ


Přes týden se v kuchyni moc nezdržuji. Zato o víkendu se stává mým královstvím. Hlavně v sobotním odpoledni, které je u nás tradičně věnované víkendovému pečení. Vždycky mě víc bavilo pečení a příprava sladkých koláčů a dezertů, než vaření. Možná je to tím, že jsem požitkářka a potřebuju věci zažívat, než shromažďovat (ale i tak je taky shromažďuji – je potřeba nalít si čistého vína).

Ráda si užívám malé chvilky, kdy si dám kávu a k tomu něco sladkého. Doma nebo v kavárně. Miluju malé útulné kavárničky s duší. Mám několik oblíbených, kam se ráda vracím. Cítím se v nich útulně a jako doma. Možná i proto bylo jedním z mých snů nebo tajných přání otevřít si malou cukrárnu nebo kavárnu. Nejlépe v nějakém menším městečku v Provence, kde bych hostům u malých bílých stolečků nabízela čerstvé domácí koláče a voňavou kávu.























zdroj obrázků Engelbert Strauss

Sen prozatím zůstává snem – alespoň tedy, co se cukrárny a kavárny týče. Sladké koláče však peču doma a hostím jimi rodinu a přátele. Baví mě vymýšlet nové věci a experimentovat se zdravějšími variantami sladkostí. Co si budeme nalhávat, jako každá správná ženská se snažím dbát o štíhlou linii, a to se s láskou ke sladkému jen těžko snáší, že?

V kuchyni se tak neustále učím a objevuji nové věci. A protože žádný učený z nebe nespadl, zdokonaluji se postupně v klasickém pečení a zdobení. Dost často je to metodou pokus – omyl. Naštěstí je v současné době velkým pomocníkem internet, kde se dají najít miliony odkazů nebo videí (třeba na youtube), kde můžete krok za krokem sledovat různé tipy a triky. Dost často s některými věcmi bojuji, ale pak když se v kuchyni rozvoní koláč právě vytažený z trouby nebo když mi rodina pochválí nazdobený dort, je to pro mě velké zadostiučinění a vím, že ta námaha stojí za to. A hlavně mě to baví. Dospěla jsem trochu už do takového stádia, že se náhodou nedostanu o víkendu k pečení, mám takový malý absťák.

Zároveň taky zjišťuji, že k pečení potřebuji víc a víc věcí. Naše kuchyně a špíz je plná různých forem na pečení, košíčků na mufiny, čokolády a různého nádobí, na kterém pak koláče podávám (a taky samozřejmě fotím J). Stále mám však pár vysněných kousků, které bych si jednou přála mít v mé vysněné kuchyni. Měla by být inspirovaná francouzským stylem, v kombinaci dřeva a bílé barvy, vzdušná, prosvětlená a plná zelených bylinek. Skříně by byly naplněné různými formami na pečení, hrnečky, talířky. Na lince by stála retro váha a na mém seznamu přání je také nezbytný kuchyňský robot a food procesor značky Kitchen Aid. Nesměl by chybět ani kávový koutek s pořádným přístrojem na přípravu kávy.













A nakonec přichází to nejdůležitější. Móda. Samozřejmě. I v kuchyni je potřeba se inspirovat módou J a při pečení nesmí chybět nezbytný módní doplněk v podobě zástěry. Naštěstí je v poslední době velký výběr krásných zástěr, které jsou nejen funkční, ale zároveň jsou stylové. A protože zástěr není nikdy dost, sestavila jsem si seznam, ze kterého budu čerpat v případě, že by si u nás v rodině někdo nevěděl rady s mým vánočním dárkem ;-).

Protože jsem romantická duše, patří k mým oblíbeným vzorované zástěry značky Green Gate. Pro vánoční pečení by se mi určitě hodila zástěra z kolekce Green Gate December red.


Na seznamu nechybí ani jednobarevné a elegantní kousky. Moc se mi líbí zástěry značky Engelbert Strauss. Vypadají velmi prakticky, ale zároveň jsou velmi stylové.

Jen se rozhodnout, jestli dlouhou, nebo krátkou a v jaké barvě.



zdroj obrázků Engelbert Strauss

Jak si tak vše prohlížím, nevím, nevím, jestli se mi podaří vydržet až do Vánoc :o).

Pohodové dny, A.








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...