úterý 27. září 2016

MEZI LÉTEM A PODZIMEM


Kalendářně přišel podzim minulý týden, ale na vlastní kůži jsem jej skutečně pocítila ve večerních a ranních hodinách. Bylo to jako mávnutím kouzelného proutku. Z letních dnů a podvečerů zůstaly jen letní dny. Alespoň prozatím. Chladná sychravá rána se už ozvala, stejně jako první nachlazení. Už dávno nespím s otevřeným oknem. O víkendu si však ráda hned po ránu oknu ještě otevřu a znovu se ještě na chvilku zachumlám do zahřátých peřin.

Víkend jsem měla prodloužený. Místo středy jsem měla volno v pondělí a tak jsem si tyto tři víkendové dny snažila náležitě užít. Hlavně na čerstvém vzduchu. Počasí tomu vyloženě přálo a bylo by hříchem toho ještě nevyužít. Potřebuju načerpat sluneční paprsky do zásoby, aby bylo z čeho čerpat v zimě.





A tak jsem trávila čas na zahradě. Sklízela se jablka. Sklízely se dýně. Přišlo první shrabávání listí. Také se pralo velké prádlo. A všechno na sluníčku tak krásně usychalo. Ze sklizených jablíček, která nebyla vhodná na uskladnění, se pekly štrúdlové muffiny a celou kuchyň v sobotním podvečeru provoněla vůně skořice.

Nedělní odpoledne jsem využila možná k jedné z posledních vyjížděk na kole. Ale když si to tak zpětně vybavuji, strávila jsem víc času sbíráním šípků, jeřabin a šišek, než jízdou na kole. Ale krásně jsem se vyhřála. Užívala jsem si výhledů na okolní krajinu. Otrhala šípky na čaj. Nastříhala větvičky šípků do vázy. Nasbírala borovicové šišky na podzimní zdobení. Příroda hraje neskutečnými živými barvami, která nás navnadí na slunečné dny před tím, než se přikrade sychravé, deštivé a mlhavé počasí. To má samozřejmě také své kouzlo, ale vždy se těším, až vysvitne nějaký paprsek a tmu rozzáří světlo. 

Užívejte si krásných dnů babího léta. Přeji slunečné dny.

xoxo Alča








12 komentářů:

  1. Alenko, měly jsme velmi podobný program, tedy krom vyjížďky na kole ☺
    Bohužel v pondělí jsem volno neměla a ještě navíc jsme měli pohřeb, takže nic moc.
    Zítra si to ale vynahradím.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi líto Martinko. Doufám, že bude líp :-)

      Vymazat
  2. Šípky, výhledy, fotky...krása mezi létem a podzimem. Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko, je to krásné období a ty jsi vše nádherně nafotila.
    Měj se moc hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Alenko, kochám se, nádherné fotky!
    Přeji hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, krásně jsi to napsala a nafotila. Užívej si taky hezkého podzimu.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera! Letošní babí léto se vydařilo na jedničku s hvězdičkou.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥