čtvrtek 7. července 2016

RUCE MI VONÍ PO BYLINKÁCH

 

Ráda hladím keříky bylinek, když okolo nich procházím. Je to jakýsi instinkt. Vždy mi po nich tak krásně voní ruce. Pohladím, utrhnu lístek, jemně promnu a přičichnu si k mátě, přejdu na vedlejší záhonek k meduňce a nakonec obejdu všechny keříky levandule. Nevlastním bylinkovou zahrádku, kde jsou všechny bylinky u sebe (zatím), zatím jsme je vždy zasazovaly s mamkou tam, kde bylo místo. A vůbec mi to nevadí. Projdu se, pokochám se, zatetelím se a přecházím dál.
Mátu a meduňku teď v letních dnech využíváme hojně do nápojů. Největší úspěch u nás sklízí klasika - voda s citronem a s mátou nebo s meduňkou, do ní pár kostek ledu a trochu borůvek nebo malin na osvěžení chuti. Levanduli jsem sklidila jen částečně, kvítka jsou krásně rozvitá a to, co jsem nespotřebovala ponechávám na pospas motýlům a čmelákům. Vždy mi přijde líto celou tu krásu ustříhat. A tak jsem si vytvořila jen několik kytiček na usušení, které přijdou do ložnice a usušená kvítka v pytlíčku půjdou do ložního prádla a do pyžam. Tak trochu omamnou vůni levandule mám na noc ráda, dobře se mi s ní usíná. Část jsem spotřebovala na výrobu domácího levandulového sirupu a jednu dózičku s kvítky jsem si nechala na příležitostné použití při pečení. A třeba se také ještě pustím do výroby levandulového mýdla :-) Kdo ví...









7 komentářů:

  1. Alenko,úplně na mne od tebe dýchlo léto a vůně bylinek. Já jsem si letos zasadila meduňku a levandule mám maličko.Snad příští rok bude víc.Hezký letní čas přeji
    Daška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda. Bylinky jsou pro mě symbolem léta a když je zima, tak mi léto připomenou.

      Vymazat
  2. Ahoj Alčo, také to tak mám. Ráda bylinky hladím, uklidňuje to... Přeji pohodové letní dny. D. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné romantické fotky i čtení, Alenko. Před hromadou let jsem dětem u moře ukazovala, jak voní levandule, rozmarýn, když je pohladí... Letos mě doslova dojal můj dospělý syn, když si pohladil moji levanduli a přivoněl...
    Měj krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ali, krásně to u tebe voní, levandule to je zkrátka favorit. Hezké léto. Iva

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, ani já nemám srdce ostříhat levandulku úplně celou.
    A bylinky také hladím, mám ráda jejich vůni.
    Měj se krásně, pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to také tak. Nestříhám levanduli celou, protože se chci ještě kochat její krásou i na zahrádce. Hezký víkend, Alča

      Vymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥