neděle 10. července 2016

POHÁDKOVÝ BOUZOV


Dnešní odpoledne bylo sportovní a výletové. Náročnější sobotu věnovanou práci doma a na zahradě vystřídala odpočinkovější neděle. Ráno jsem upekla cuketový dort, abychom si měli dát odpoledne co ke kávě a po obědě jsem se rozhodla vyjet si na kole. I když úplně vyjet se tomu říkat nedá. Naplánovala jsem si trasu na hrad Bouzov, který je autem co by kamenem dohodil, ale na kole to zase až úplně taková legrace není. Trochu zkouška fyzičky. Chvílemi jsem si říkala, že snad naše vesnice leží v nejnižším možném bodě, odkud se dá snad vyjet. Většina cesty byla do kopce, ale když se zpoza kopců vynořila známá silueta pohádkového hradu, tak veškerá ta námaha stála za to. Odměnou mi byla krásná podívaná a také spokojenost, že jsem ty kopce a takovou trasu zvládla. A za odměnu jsem si na prvním nádvoří, kam mohou i kolaři, vychutnala hruškovo-vanilkou zmrzlinu (a hrušková byla vážně skvělá - asi mám svoji novou oblíbenou příchuť :-)).










Osobně mám Bouzov moc ráda. Má takovou zvláštní atmosféru a možná i proto je tak oblíbený i u filmařů. Vybrala jsem si cyklistické trasy, kterých je v okolí Bouzova a Litovelska poměrně dost, takže si je možné trasu skvěle naplánovat a zavítat na zajímavá místa. Stačí se podívat na mapy. A samozřejmě okolí je krásné i jen tak na procházku. Takže pokud se chystáte o prázdninách na výlet a uvažujete, že navštívíte i Olomoucko, rozhodně si nenechte Bouzov ujít. 



A odměnou jsou vám i takové výhledy






9 komentářů:

  1. Bouzov má opravdu svou nezapomenutelnou atmosféru. Je to už dávno, co jsem tam byla, ale pořád si ho pamatuji. Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Alčo, opravdu krásné záběry ☺
    A hrušková zmrzka?...mňam ☺
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko, máš můj obdiv - za sportovní výkon i krásné fotky. už jsme tam roky nebyli, chce to si ten pohádkový dojen osvěžit...
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Alčo, jak je to možné, že na tvých fotkách je minimum lidí? Byli jsme tam v sobotu 13.8. a na prohlídku se čekalo hodinu. Neměli jsme tolik času, tak jsme to vzdali. Dost mě to mrzí, ale snad to vyjde příště. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, byla jsem tak v 5 odpoledne, kdy už byly poslední prohlídky. Ale musela jsem čekat, než vylezou návštěvníci a poslední skupinky vejdou do hradu :-) Snažila jsem se vychytat vhodné okamžiky. Ale protože jsem jela na kole, tak jsem ani na prohlídku nešla a byla jsem jen v podhradí. Tak snad to vyjde příště... teď přes prázdniny je to mazec. Měj se, Alča

      Vymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥