středa 27. července 2016

NA SKOK V CHORVATSKU


Za poslední měsíc jsem toho poměrně hodně nacestovala. Něco plánovaně, něco neplánovaně. Soukromě i pracovně. Cesty vyšly na období prázdnin, takže mám dojem, že si jich krásně užívám, i když jsem vlastně v práci. Jen pak návrat do reality je vždy trochu krušný.
Minulý týden jsem se na skok ocitla v Chorvatsku v Záhřebu. Opět sice služebně, ale opět se naskytlo několik volných chvil, takže jsme mohli s kolegy vyrazit do města a prohlédnout si jej. První den jsem zažili Záhřeb za nočního života a druhý den jsme vyrazili jako klasičtí turisté na obhlídku památek. Určitě jsme nestihli projít úplně vše, ale myslím, že to nejdůležitější jsme viděli. A také ochutnali. 


Záhřeb tvoří historické jádro, složené z Gradce čili Horního města, Kaptolu a Dolního města. Architektonicky mi centrum Záhřebu připomínalo mix Brna, Prahy a Olomouce. Takže vlastně bylo velmi blízké. Horní část města zaujímají především památky a Dolní město je hlavně centrem kulturním, obchodním a společenským. V každé uličce a na každém náměstí narazíte na spoustu restaurací a kavárniček. A když vyrazíte do ulic večer, zavítejte do místních barů, které jsou plné života. Nejlepší je usadit se na zahrádku, odkud můžete pozorovat za vlahého večera a při skleničce vína ruch v místních uličkách.


A pokud zatoužíte po místních památkách, stojí za vidění ve dne, ale i v podvečer, kdy jsou krásně nasvícené. Nejvýraznější dominantou města je zřejmě gotická katedrála Nanebevzetí Panny Marie a sv. Štěpána nacházející se v části Kaptol. Jen škoda, že poslední dobou mám štěstí na katedrály, které podstupují potřebné opravy, ale bohužel je pak většinou hyzdí lešení. Tady to aspoň vyřešili trochu decentně :-)) Bílý kámen se v paprscích slunce jevil ještě mnohem bělejší a tak ve mě zanechala katedrála velký dojem a když budu vzpomínat na návštěvu Záhřebu, budu její silueta určitě tím prvním, co se mi vybaví.








A tady ještě jednou v trochu menším měřítku na plánku města. Koule v ukazateli světových stran nás přivítala dokonce i česky...




A z místních dobrot jsme si pochutnali na čokoládě, kterou vyrábí tradiční čokoládovna Kraš (čokoládičky jsme měli i na nočních stolečcích v hotelu ... tak si nedejte, že? :-)). Na dobrý oběd jsme si zašli do restaurace Bobon a jako dezert jsme museli ochutnat místní zmrzlinu, nad kterou se kolegyně Lenička úplně rozplývala.




Takže až budete mít cestu do Záhřebu, určitě si na ni zaskočte.

Mějte se, Alča



8 komentářů:

  1. Musím se smát, že na té první fotce katedrály jsem si ani nevšimla že je tam lešení až při čtení jsem se zadívala a ono opravdu elegantně skryto ;-) Je fajn, že i při práci se to dá skloubit s poznáváním ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda :-) Trochu to sice kazí dojem, ale myslím, že jim musím nechat, jak se toho chopili. Teď se těch pracovních cest trochu nakupilo, tak jsem měla náročnější měsíce, ale většinou jezdíme do průmyslových zón, tak tam se toho moc poznat nedá :-)

      Vymazat
  2. Alenko, děkuji za hezkou reportáž.....tu zmrzlinku bych si hned dala.
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Hned bych tam jela!Krásné dny přeje Věra.-)

    OdpovědětVymazat
  4. Alčo, ty se má, že můžeš cestovat v práci ☺
    Krásná fota, pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, někdy je to fajn, ale většinou jezdím fakt jen na skok a to ještě do průmyslových oblastí, takže spíš letiště, hotel, fabrika, letiště :-) Tentokrát to vyšlo. Papa, Alča

      Vymazat
  5. Alenko, díky za reportáž. Zábřeh zná z Čechů málokdo, všichni míříme spíš k moři...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no já vlastně byla v Chorvatsku úplně poprvé. Ani u moře jsem tam ještě nebyla. Třeba někdy :-) Měj se hezky, Alča

      Vymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...