pátek 29. července 2016

LOUČENÍ...


... ale nebojte, určitě ne s vámi...

Loučím se se zlatými lány obilí, které poslední měsíce těšily mé srdce. Nevím proč, ale pohled na lány plné obilí mě nějakým zvláštním způsobem uklidňuje a naplňuje. Snad je to tím, že obilí patří ke koloritu naší krajiny, nebo, že se v nich odráží slunce a krajina kolem září do dálek. A když slunce zapadá, všechny klasy snad zezlátnou ještě víc. Jejich zlátnutí pro mě znamená příchod léta. A
když stojím na kopci nad vesnicí a pod sebou vidím rovinu okolních vesnic, siluetu Svatého Kopečku u Olomouce zářící ve slunci nebo vrcholky Jeseníků, který vystupují v dálce, jsem doma. Právě tady na Hané. A tenhle pocit bych za nic nevyměnila.







Čas však nezadržitelně letí a polovina prázdnin je za námi. A to je právě i období, kdy v okolí naší vsi a v našem kraji vrcholí žně. Krajina změní ráz a strniště taktně naznačí, že se léto láme do své druhé poloviny. Moc se mi pro toto období uprostřed léta líbí anglické označení "midsummer". A protože jsme stále uprostřed léta, těším se na všechno, co léto ještě přinese.



Krásné letní dny,
Alča




5 komentářů:

  1. Rozloučení překrásné, důstojné, plné citu a lásky...
    Alenko, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Je to krásné. Také o mám moc ráda. Já dokonce ráda čuchám i tu zvláštní vůni obilného prachu, když ho sváží do stodol.
    Pa paa M.

    OdpovědětVymazat
  3. Léto je prostě nej...:-)Hezké dny Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezky popsané kouzlo běhu času. Absolutně souhlasím.
    Přeji hezké dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat
  5. Vím přesně, co popisuješ, 45 let jsem žila v Olomouci, posledních 6 let bývám kousek od Prostějova. Při návratech z cest jsem vždycky vyhlížela kostel na Sv. Kopečku- a pak ta radost, když byl na dohled. Jsem konečně doma!!!
    Všude okolo pole, velké širé rodné lány... v dálce je vidět předhůří Jeseníků. Ta krajina je můj domov. Když jedeme do Čech, do Litoměřic, skoro mě děsí špičaté kopce- bývalé sopky. Ten nezvyklý tvar, ta jejich nezvyklá blízkost. Prostě doma na Hané je nejlíp.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥