neděle 26. června 2016

SUMMER WEEKEND MOOD


Konečně si po úmorných vedrech užíváme příjemnou atmosféru letního víkendového podvečera. V uplynulých dvou dnech jsme vyhledávali spíše stinná místa pod stromy anebo jsme se zdržovali v trochu alespoň vychlazeném domě. Museli jsme zatáhnout snad všechny žaluzie, abychom místnosti trochu osvěžili.

I přesto jsem neodolala a vyrazila na zahrádku. Potřebovala jsem nastříhat levanduli na sirup a nasbírat jahody na koláč. V opalovačkách se sluníčko docela dobře snášelo a pitný režim jsem poctivě doplňovala osvěžující vodou s citronem a s mátou. Na té teď jedeme téměř pořád. Někdy ji ozvláštníme jahodami nebo malinami, nebo přidáme čerstvě nakrájenou okurku. Možností je nespočet.





 Také víkendový dezert se nesl ve svěžím letním duchu. Nechtěla jsem trávit moc času u plotny a tak jsem sáhla po relativně jednoduchém a osvěžujícím dezertu. Trochu mě navnadily různé cukrovinky a dortíky, které jsem očima a někdy i pusou hltala ve francouzských cukrárnách. Sáhla jsem po lístkovém těstu a připravila pro rodinku jahodovou variaci mille feuille. Docela mě pobavily komentáře našich, když jsem měla těsto v troubě. Mamka přišla ... "Jé, ty pečeš krachle, to vždycky pekla naše sousedka..." Za deset minut přišel táta ... "Jé, to budou krachle, ty kdysi pekla bábina!" A můj pokus přenést trochu francouzské kuchyně byl ten tam. Ale ať to jsou krachle nebo variace na mille feuille, jedno je jisté. Chutnalo všem a úspěch je zaručený - recept najdete zde.







2 komentáře:

  1. Nádhera a mňam, přeji mnoho krásných dnů. Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně, ale hodně lákavé pečení!
    Alenko, děláš mi chutě!
    Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥