neděle 29. května 2016

NA SKOK DO EXOTIKY


Ale pouze obrazně, prstem po mapě a s brčkem zabořeném ve smoothie. S prvními skoro letními dny na mě vždy přijde touha po moři, plážích, písku a slunci. Ale protože dovolená je ještě daleko, snažím se tuto atmosféru přiblížit alespoň dekoracemi a někdy také dobrotami.
Při pátečním nákupu mi v obchodním centru padl zrak na ovoce, které jsem zatím znala pouze z fotek, a vždy mě zajímalo, jak asi chutná. Jedná se o Pitahayu čili Dračí ovoce. Cena tedy dost vysoká, ale řekla jsem si, že se pro jednou nic nestane. Na internetu jsem začala studovat, jak se ovoce vlastně jí a co s ním lze připravit.


Chytrý internet mi poradil, že se jedná o exotický plod kaktusu pocházejícího ze Střední Ameriky. Růžová slupka se nejí a dužinu jsem krásně vydlabala lžičkou. Spoustou černých semínek mi připomínala kiwi, ale chutí spíš angrešt. Také jsem se dočetla, že ovoce je bohaté na antioxydanty, vitamín C, B, vápník a železo. A navíc má velmi pozitivní účinky na tělo - podporuje imunitní systém, zlepšuje koncentraci, pomáhá proti nespavosti...

Většinou se používá v syrovém stavu do salátů, prý se z něj dokonce vyrábí i víno. Po přemýšlení co s ním, jsem si nakonec připravila smoothie (recept najdete zde). Spolu s jahodami bylo vynikající. Vychutnala jsem si ho u azurově modrého stolku pod rozkvetlým a omamně vonícím jasmínem zalitým odpoledním sluncem, no co víc si při nedělním odpoledni přát :-) Jen snad možná trochu toho mořského vánku...

Krásnou neděli, Alča






3 komentáře:

  1. Alenko, nádherně jsi vše nafotila .
    Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, já ho nechutnala, ale fotografické a efektní tedy opravdu je!
    Posílám pozdravy! Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky a děkuji za informaci o ovoci, které jsem dosud nevyzkoušela. Určitě vyzkouším, zní to lákavě. Krásné dny přeje Jarka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥