neděle 20. března 2016

ASTRONOMICKÝ JARNÍ DEN


Jak se tak dívám na svůj poslední příspěvek, který byl pravda v podstatě před měsícem, téměř na den přesně, tak zimní deko vystřídalo deko o něco jarnější.
Jednou za rok na to prostě dojde. Krabička uschovaná vespod šuplíku skrývá téměř poklady. Mezi ně patří hlavně vajíčka, která jsem ještě vyráběla, když jsem chodila na gympl. Zkoušela jsem zdobení voskem, olepování bavlnkou, háčkování a z každé této etapy mi už zbylo jen pár kousků, kterých si vážím a každoročně je využívám. I když mám ráda tlumenější barvy v interiéru, tyto jarní svátky ve mě vyvolávají potřebu barev. Možná je to i tím, že přes zimu je příroda na barvy poněkud skoupější a barvy mi chybí stejně jako sluníčko.


Konečně jsem se dnes také pustila do vytváření velikonočních dekorací. A musím zahlásit, že první část je hotová. Vajíčka jsem se letos zkusila barvit přírodní cestou - vlastně vajíčka tradičně barvíme přírodní cestou, ale jen v cibulových slupkách, protože domácí vajíčka máme jen hnědá. V týdnu jsem si koupila pár vajíček bílých, které právě ještě nyní odpočívají v borůvkové a šafránové lázni. Pár exemplářů s pastelovým zabarvením už zdobí hnízdečka, ale na sytější barvičky si ještě musím počkat do zítra.
Na zahrádce jsem sesbírala mech, kterému se tento rok zatím nádherně dařilo a je krásně hustý. Posloužil jak základ pro hnízdečka na vajíčka, stejně tak jako hrníček a plechový květináč. Na mechu se usídlila vajíčka i křepelčí a vše jsem dozdobila hnědými peříčky. A krásná světlá žlutá oživila celý dojem. Prostě žádné velkolepé a složité výzdoby a dekorace. V jednoduchosti je krása ...









9 komentářů

  1. Alenko, moc hezká výzdoba, slepičky nám nesou taky vajíčka s tmavou skořápkou, takže barvit nemusím, hezký týden,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme Marcelko právě také jen tmavé skořápky. Ale bohužel na těch není moc vidět, když je chci nabarvit na jinou barvu, než hnědou. Většinou se to pak zvrhne do nějakého divného odstínu :-)

      Vymazat
  2. Alenko, nádherné jarní dekorování. Skvěle!!!!!!!!!!!!
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty křepelčí vajíčka taky budu muset někde sehnat :-) Máš koupené?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, mám je koupené - jsou v dostání v Tescu (tam je co vím mají celoročně), ale určitě i v nějakém větším supermarketu.

      Vymazat
  4. Krasne, opravdova nadhera. Jednoduche a jak efektni. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, vykouzlila si moc krásné a elegantní dekorace! Nádhera!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Alenko, moc hezká dekorace - taková jemná a vkusná - prostě se mi líbí moc.
    Měj se krásně. Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Alenko, vytvořila jsi moc krásné dekorace.
    Přeji Ti pohodové jaro a Veselé Velikonoce.
    Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

© Chez Alena. Design by FCD.