pondělí 25. ledna 2016

JAK SE PRO MĚ V IF CAFÉ ZASTAVIL ČAS


Nemůžu se s Vámi nepodělit o neskutečný zážitek, který jsem si odvezla z výletu do Prahy. Už dlouho jsem si slibovala, že jak pojedu do Prahy, musím zajít do kavárny či cukrárny ve francouzském stylu, tedy do IF Café. Paní majitelku Ivetu Fabešovou jsem zaregistrovala už v TV a vlastním i několik jejích kuchařek s recepty nejen na francouzské sladkosti (jak jinak :-) - je vidět, že Francii mám zřejmě v krvi.




A protože jsem se namlsala fotkami interiéru a dortíků, musela jsem prostě zkusit, jestli to fakt stojí za to. A fakt stojí. Byla jsem v IF Café 2, na Tylově náměstí. V útulném prostoru jsem na chvíli ztratila pojem o čase. Malé stolečky, kreslené obrázky s dortíky, útulné a přeci moderně zařízené. A když jsem do rukou dostala menu, tak jsem měla chuť si jej přečíst od prvního do posledního písmenka. Bohužel, než jsem si stihla objednat můj oblíbený Paris Brest, tak jej vyprodali. Tak jsem šla do mille feuilles a do cappuccina se sójovým mlékem. A už vůbec není problém dostat karafu s vodou z kohoutku, což je ve Francii zcela normální, ale u nás na vás koukají jako na blázna.

Vše jsme dostali na roztomilých dřevěných podnosech s logem kavárny. Prostě vše doladěné do posledního detailu. A pak přišel boj. Tedy můj boj s dortíkem z listového těsta s krémem. Plným právem dostal název "tisíc lístků". Jakmile se do něj zaboříte vidličkou, jde veškerá snaha o nějakou úroveň při jeho konzumaci stranou. Prostě se vám rozpadne a vy se jen staráte o drobky :-) Takže skutečně jako ve Francii, kde "pár" drobků na stole není vůbec žádnou tragédií.


Před ...


... a tak to dopadlo při jídle ...


Pokud se posadíte k "baru", můžete se dívat cukrářům přímo pod ruce :-)


Takže můj verdikt - očekávání nejen splněno, ale i překonáno. Budu všude vychvalovat a doporučovat. A při další cestě do Prahy určitě zařadím do harmonogramu. A pokud to bude v létě, tak určitě neodolám zmrzlině, kterou si sami v cukrárně vyrábí.


Pokud budete v Praze, vyzkoušejte. Určitě neprohloupíte.

Hezký večer, Alča

5 komentářů

  1. Alčo, díky za prima tip... už se tam moc těším a při výletě do Prahy určitě vyzkouším! Hezký večer přeji, Maru

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, děkuji za tip, až budu Praze, určitě kavárnu navštívím.
    Dortík vypadá báječně.
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá báječně! Mám ráda "podniky" kde je milá obsluha a nabídka kvalitních jídel :-) Takže díky za tip ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné, Alenko, děkuji za reportáž. už jsem o kavárně hodně slyšela, ale ještě jsem neměla to štěstí... Moc se mi líbí, jak si popsala konzumaci mille feuilles, nedá se to říct líp, ale dobrý je, že...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, děkuji za skvělý typ. Věrka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

© Chez Alena. Design by FCD.