neděle 12. července 2015

I ♥ melouny ... melounová limonáda s rozmarýnem


Červené melouny mám vyloženě spojené s létem. Jakmile se začnou pulty obchodů plnit různými druhy melounů, je to jasné znamení, že je léto tu. Radost mi dělá, že jsou už k sehnání i jiné druhy melounů, než ten klasický červený, ale ten je stále pro mě největším symbolem léta.

Pamatuji se, že když jsme byli u vody, vždy jsme melounem zaháněli žízeň. To jsme ho ještě jedli nakrájený na půlměsíčky, takže než jsme se dostali ke kůře, byli jsme ulepení až za ušima :-) Ale nám to nevadilo. Byli jsme šťastní, že máme meloun, protože to pro nás byla na vesnici vzácnost. 

S postupem času už melouny konzumujeme i v salátech a letos poprvé jsem vyzkoušela melounovou limonádu s rozmarýnem. Není moc sladká a příjemně osvěží v horkých letních dnech.



K přípravě limonády budete potřebovat:

1/4 červeného melounu
3 snítky rozmarýnu
3 lžíce medu / nebo rýžového sirupu - ten není tak sladký)
šťáva z 1 limetky
voda
led

1. Meloun nakrájejte - nejlépe jej ihned zbavte semínek. Rozmixujte ho - protože se mi udělala pěna, přecedila jsem přes sítko, abych získala pouze tekutiny. V případě, že jste mixovaly se semínky, přeceďte určitě.
2. Přidejte šťávu z limetky, med nebo rýžový sirup. Promíchejte.
3. Nalijte do džbánku, přidejte vodu (může být i bublinková pokud máte rádi limonádu bublinkovou), kostky ledu a snítky rozmarýnu.
4. Já jsme si ještě limonádu nakonec ředila ve skleničce. Podle chuti můžete také přidat med - podle toho, jak máte rádi limonádu sladkou.


A co se zbytkem melounu? Nakrájejte na tenké proužky a pojídejte celé odpoledne třeba u bazénu. Uvidíte, že když meloun bude nakrájený, zmizí vám pod rukama, jako u nás. Dokud byl nenakrájený, nikdo si ho ani nevšiml :-).



Hezkou neděli, Alča

5 komentářů

  1. Zajímavý tip na limonádu.
    Přeji hezký večer, Martina ☼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, nejdřív se mi to nepozdávalo, ale pak jsem byla zvědavá :-) Rozhodně je to něco jiného a netradičního. Alča

      Vymazat
  2. Mňamka! Já letos meloun ještě neměla :(

    Life By Peggie

    OdpovědětVymazat
  3. V tieto horuce dni sa urcite hodi a k tomu vyzera dost lakavo. Skusim. Monika

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

© Chez Alena. Design by FCD.