neděle 19. července 2015

Borůvková limonáda s levandulí a mátou

V horkých letních dnech hledáme všichni něco studeného, čím bychom se mohli osvěžit. Ať už je to zmrzlina, nanuk, ovoce, ledová káva nebo studená voda.

Mám v práci jednu kolegyni, Španělku, která bydlí v Madridu. Ve čtvrtek, když jsme spolu odcházely z kanceláře, jsem si posteskla, že i v pět odpoledne je pěkné vedro. Ale když mi pak líčila, že oni mají momentálně v Madridu přes 40°C přes den a v noci neklesnou teploty pod 26°C, tak jsem si řekla, že jsme na tom ještě poměrně dobře.



Pro mě je v takovém horkém počasí nejdůležitější dostatečné množství tekutin. O to víc, že si i v takovém horku ráda vychutnám svou kávičku. To musím tělo zásobit tekutinami ještě víc. Nejlepší je samozřejmě voda, ale je potřeba sem tam zařadit i nějakou změnu. V poslední době mi připadá, že jsou čím dál víc populární různé domácí limonády (a v restauracích jsou tedy pěkně předražené), takže si je sem tam dopřávám i doma. Jsou rychlé, chutné a můžete je obměňovat podle ročního období.


BORŮVKOVÁ LIMONÁDA S LEVANDULÍ A MÁTOU

200 g třtinového cukru
1/4 l vody
špetka soli
1/2 hrnku borůvek
2 limetky
máta
5 snítek levandule (nebo 1 zarovnaná kávová lžička sušené levandule)
perlivou vodu
led/ ledovou tříšť



1. Ve menším hrnci svařte vodu, cukr, solí, a levandulí. Přiveďte k varu a počkejte, než se všechen cukr rozpustí. Odstavte z plotny a nechte vychladnout.
2. Vychladlý sirup rozmixujte v mixeru s borůvkami. Přeceďte přes plátýnko nebo velmi jemné sítko do džbánku.
3. Podle chuti přidejte limetkovou šťávu, mátu, doplňte perlivou vodou a ledem.

Místo cukru můžete využít i stévii nebo med (ale ten ztratí při vaření cenné látky).


Prima zbytek víkendu, 
Alča

2 komentáře:

  1. Alčo...díky za super recept.
    Pa Martina ☼

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, ta musí být dobrá! Já dneska u babičky pila zázvorovou limonádu, která byla super.

    The 15 Weird Questions

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥