neděle 21. června 2015

Letní jahodové skleničky


Je tu léto a s ním první letní večer. Zatím se nedá říct, že by to byl letní vlahý večer, je to tak na horký čaj, teplé ponožky a deku, protože i když sluníčko svítí, teplo je jen za oknem. Horké letní teploty zatím tedy ještě nehrozí, ale to vůbec nevadí. Mě osobně stačí ten pocit, že je prostě léto a že se blíží prázdniny, období grilovaček, garden party a různých akcí s kamarády.

A léto je super také v tom, že je spoustu čerstvého ovoce a zeleniny. Žádné uměliny ze supermarketů. To víte, jsem zhýčkaná vlastní zahrádkou, takže si hodně vybírám :-) Baví mě chodit mezi záhonky, keříky, stromky - tu si zobnout jahodu nebo rybíz, tam si utrhnout třešně, na dalším záhonku zase hrášek ... než obejdu celou zahradu, jsem docela plná :-). Teď pomalu končí období jahod, které postupně vystřídá období třešní.



Nevím jak vy, ale jahody, to je moje. Na všechny způsoby... Většinou sníme jahody čerstvé nebo pomačkané jen tak s cukrem. Na buchty, natož na marmelády, většinou ani nezbude. Mám moc ráda jahody v kombinaci s řeckým jogurtem nebo se zakysanou smetanou, se kterými se dají vykouzlit snadné, rychlé a úžasné svačiny a dezerty. Také jsem propadla kouzlu dezertů ve skleničkách (každý má pěkně stejný díl, nikdo nikomu nic nezávidí a nikdo se nehádá :-)).

Na 4 skleničky budete potřebovat:

jahody - 1 střední misku
200 - 300 g sušenek (můžete použít takové, jaké máte rádi - já jsem použila Bebe dobré ráno s brusinkami)
1 kelímek ricotty
250 g řeckého jogurtu
1/4 lžičky vanilky
5 lžic javorového nebo rýžového sirupu
čerstvou mátu nebo meduňku



1) Jahody pokrájejte na čtvrtky nebo je rozmačkejte s moučkovým cukrem.
2) Sušenky rozmačkejte nebo rozdrťte a rovnoměrně rozdělte na dno skleniček
3) Smíchejte ricottu, jogurt, vanilku a sirup a vymíchejte na hladkou hmotu
4) Hmotu z jogurtu navrstvěte na sušenky, proložte jahodami, znovu vrstvu jogurtové směsi a nahoru opět jahody.
5) Ozdobte snítkou meduňky nebo máty
6) Dejte do ledničky vychladit minimálně na 2 hodiny


 


Přeji vám všem krásné léto a těším se na vás v dalších dnech,

Alča

4 komentáře:

  1. Ahoj Alčo, také ráda dělám takové dezerty. Dnes jsme měli klasické jahody se šlehačkou.
    Pa Martina

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, taky mám moc ráda skleničkové dezerty a jahodový, ten bude i pro mě asi nejlepší! Máš je krásné! Včera jsem pekla kynutý koláč s tvarohem, jahodami a drobenkou - ta vůně vyla téměř nesnesitelná, jak pravil soused :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Alenko, super nápad. Pro letní dny a hladové návštěvy úplně jedinečné. A moc krásné fotky.Věrka

    OdpovědětVymazat
  4. Alenko, tvůj dezert vypadá hodně lákavě - jak jinak. My si jahody užíváme také nejradši čerstvé - tedy rozmačkané s tvarohem - to je naše. Také jsem ale udělala knedlíky, bez tich to nejde.
    Užívej si léto! Jarka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥