neděle 1. března 2015

Slaďoučká granola ...


... zbožňuju zapékané musli. Naštěstí pro mě nenacházím v obchodech takové, které by mi vyhovovalo a tak si jej peču sama, Do granoly si můžu dát co chci a co mám ráda a přitom neustále experimentovat a obměňovat. A udělám si jí jen tolik, aby mě neomrzela a nezůstala v krabičce někde v koutu skříně.



Jako základ používám ovesné vločky, semínka, sušené ovoce, oříšky ...
A jak na granolu - je neuvěřitelně jednoduchá. 
1) V jedné míse smíchám sypké ingredience - vločky, semínka (já mám slunečnicová a quinou), oříšky (mám zde celé mandličky a kešu oříšky)
2) Ve druhé míse smíchám tekuté ingredience - většinou javorový sirup asi 100 g (tentokrát jsem ale zkoušela sirup z agáve), 100 g rozpuštěného másla (případně můžete i olivový olej) s 5 lžícemi rozpuštěného medu, skořici, trošku kardamonu a vanilky, špetka soli. Tyto tekuté ingredience zahřívám všechny v menším kastrolku, aby se mi všechny ingredience propojily a vznikla taková kašička, která pak dodá granole vynikající chuť.
3) Do malé mističky si dejte namočit sušené ovoce - využila jsem agávový sirup, abych nekombinovala další chuti - přidala jsem rozinky, brusinky a fíky.


Rozpuštěnou směs přidejte k sypké směsi. Připravte si 2 plechy, vyložte pečícím papírem a rozprostřete rovnoměrně směs (vločky nemačkejte, zůstanou pěkně nadýchané).
Pečte 20 - 25 minut v předehřáté troubě na 165°C. V půlce pečení promíchejte a přidejte sušené ovoce (ovoce jsem začala přidávat až v polovině, někdy se mi spálilo) anebo jej přidejte až úplně nakonec.
Až budou vločky zlatavé, vyndejte z trouby a nechte vychladnout. Vločky zůstanou křupavé a vytvoří se velké kusy. Ty jsou nejlepší :-) A také opečené kešu, ty bych hned vyjedla, ale co by mi zůstalo na potom, že ? :o)


Pak schovejte do dobře uzavřené krabičky, aby vše zůstalo co nejdéle křupavé. Nejraději si je dávám s mlékem. To úplně krásně nasládne po medu a sirupu. V pátek jsem sehnala maliny za slušnou cenu, takže jsem neodolala a vyměnila v březnu banány, pomeranče a jablíčka za ovoce vonící létem :-). 






Krásný první březnový večer,

Alča



2 komentáře:

  1. Alenko, vypadá to úžasně !!!! Děkuji za recept ..... Marki

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥