neděle 26. října 2014

Vůně skořice a kardamonu ...


... mi stoupala do nosu a šířila se po celém domě při pečení tohoto typického švédského pečiva - Kanelbullar anebo rolek z kynutého těsta se skořicovou náplní.

Vůně skořice mi připomíná, že nastává čas dlouhých podzimních večerů a sychravého podzimního počasí. Před nedávnem jsem objevila blog Děvče u plotny a na něm spoustu lákavých švédských receptů. A právě tady jsem objevila recept na tuto neskutečnou a hříšně sladkou dobrotu. Švédské moučníky obsahují velké množství cukru a Švédové je často konzumují s velmi silnou černou kávou, hlavně během fiky :-) Asi by se mi ve Švédsku líbilo :-) Káva a sladké, to je moje ;-). Jen bych si zřejmě vylámala zuby na švédštině.




Čekala jsem nějaké záludné složitosti při tvoření uzlíků, ale nakonec to byla celkem zábava. S těstem se pracovalo úplně skvěle a kynulo jedna báseň a po upečení bylo nádherně nadýchané. Abych neměla úplné výčitky svědomí nahradila jsem bílý cukr do náplně cukrem třtinovým :-)




Rolky by se měly ještě posypat bílým cukrem, ale Švédové mají svůj speciální cukr, který se u nás nedá sehnat. Takže opět rádoby "zdravější" varianta se třtinovým cukrem. A ... samozřejmě nesmí chybět káva.

Pěkný večer, Alča


8 komentářů

  1. Mňam...vypadají náramně.
    I já je ráda peču.
    Ahoj Martina

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají moc hezky a s kávou bych si taky dala. Skořici mám moc ráda, zvláště v tomto ročním období, ale do kynutého těsta se moc nepouštím :)takže obdivuji tvou trpělivost. Hezký den, Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Asi jsem původem ze Švédska :o) Miluji silnou kávu a dobroty se skořicí...
    Hezký večer Alenko, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Alenko, Tvoje dobroty voní až k nám! Taky by se mi ve Švédsku líbilo ... Byla jsem tam před lety, to to letí...
    Hezké podzimní dny přeje Maru

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den prosim nemohla by jste mi poslat návod na hackovaný stromeček Děkujihttp://bezdikovotvoreni.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherný příspěvek...voní až sem...♥ Věrka

    OdpovědětVymazat
  7. http://bezdikovotvoreni.blog.cz/9. listopadu 2014 19:29

    můžeš mi to poslat na bezda65@seznam.cz Děkuji jseš moc hodná Měj se

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

© Chez Alena. Design by FCD.