neděle 13. července 2014

Macarons ... makronky


... konečně jsem se po dlouhé době odhodlala vyzkoušet upéct slavnou francouzskou delikatesu ... macaron čili makronku...

Pročítala jsem spoustu receptů a návodů, abych se dopátrala k tomu nejlepšímu a pro mě nejúspěšnějšímu :-) a vrhla jsem se do pečení s plnou vervou. Na poprvé to trvalo déle, než by se předpokládalo, ale moje touha dosáhnout "dokonalých" makronek byla silnější, takže jednu větu, co dělat jsem vždy musela číst několikrát :-) Je zde tolik bodů, které mohou předznamenat neúspěch ... :o)







Asi nejhorší fází bylo vstřikování těsta na plech, no zručná jsem moc nebyla a do pravidelných koleček měly některé kousky poněkud daleko... Ale co, za zkoušku nic nedám a když se nepodaří, doma to nikomu vadit nebude, protože se to stejně sní :o). První plech dopadl optimisticky, prasklo mi asi jen 7 kousků, ale bohužel druhý a třetí plech, tak tady prasklo vše. Ale přikládám to své netrpělivosti, kdy jsem si pečlivě neměřila časy a podezírám se, že jsem přece jen nedostatečně vysušila makronky...

Makronky jsem plnila pouze marmeládou - využila jsem marmeládku přivezenou z Francie s plátky z růží.
Na to, že to byl první pokus, jsem velmi spokojená a alespoň vím, na co si příště dát pozor :-)


Makronkám zdar :o)

a pěkný večer, Alča



7 komentářů:

  1. Alenko, makronky máš nádherné! Jsi opravdu šikovná, já si na ně zatím netroufla, ale strašně moc bych je někdy chtěla ochutnat :-) Ale ty tvé navíc mají krásnou barvičku - jemňoučkou pastelovou :-) Na talířku (z Green Gate, viď) jim to moc sluší :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No tie sú uplne super, hned by som si dala.

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko!!
    Já smekám!! Tvoje makronky jsou úžasné- máš opravdu můj obdiv!!
    Mají úžasnou barvu a krásně jsi je nafotila...
    A ještě jsem se kochala Tvým výletem do Francie...ach...
    Měj se krásně
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. No, tak reprezentativní vzorek vypadá lépe, než zbytek :-) Ale je to o tom to vyzkoušet a vychytat. I když nechápu, jak to dělají ve velkovýrobně makronek :o) A pastelové jsou protože jsem tam nechtěla cpát moc barviva, protože tady je barvivo holt nutnost :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, gratuluji ti odvaze i k úspěchu! Moc se povedly!
    Krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Smekám!Vypadají báječně!Moc zdravím Vera

    OdpovědětVymazat
  7. Alenko, ty vypadají lákavě, opravdu se ti moc povedly.Jednou jsme je doma zkoušeli,ale tak krásné jako ty tvé nebyly.Fotečky jsou luxusní.
    Pa Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...