neděle 16. února 2014

Sladká chvilka v nedělním odpoledni ...


... co taky dělat jiného, než kuchtit, když je venku tak nevlídno :-)

Ráda v pečení zkouším nové recepty, spíš takové ty netradiční, co se nepečou každý den ...
Mám ráda muffiny a cupcaky a taky jsem potřebovala zlikvidovat banány :-)

Zvolila jsem kakaové cupcaky s banánem.
Základní recept mám z blogu Chez Lucie, kde je spoustu dobrot ... (a podle chuti a ingrediencí a momentálního rozpoložení přidávám další ingredience) ... a hlavně pro naši rodinu musím dělat dvojitou dávku :-)

Kromě klasických cupcaků jsem taky vyzkoušela minibábovičky, s krémem z mascarpone a přelité javorovým sirupem :-)




***
A tady je recept na těsto:

Ingredience na 12 kusů (1 dávka):
50g holandského kakaa
240ml vařící vody
175g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
113g změklého másla
100g cukru krupice
2 vejce
(navíc jsem přidala dva rozmačkané banány a jednu zakysanou smetanu - údaj pro dvojitou dávku)

Kakaový prášek rozmícháme ve vařící vodě a necháme trošku vychladnout. 
Troubu si předehřejeme na 190°C, formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky. 
Do mísy prosejeme mouku s práškem do pečiva a solí. 
Máslo s cukrem vyšleháme do pěny, poté zašleháme vejce - pěkně jedno po druhém. 
Přidáme moučnou směs, promícháme a nakonec zapracujeme zchladlou kakaovou pastu. Promícháme dohladka. 
Hmotou naplníme připravenou formu a pečeme 15-20 minut. Zda jsou hotové, vyzkoušíme pomocí špejle. Necháme zcela vychladnout
***

Jsou vynikající, nejsou vůbec suché a díky velkému množství kakaa nejsou přeslazené.
Takže se pak můžete vyřádit s cukrem na krému ;-)

 

I love ...


cupcakes ...


Dobrou chuť a sladké sny,

Alča

5 komentářů

  1. Alenko, vydají úžasně! Adam miluje kakaové pečení, takže si píšu :o)
    Hezký podvečer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko,
    Tvé pečení je krásné a určitě moooc dobré!!
    A krásné fotky!!
    měj se hezky
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda, kam já dneska nakouknu, tam mi dělají chutě:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá nádherně. :-) Alčo, prosím, poskytla bys mi návod na tu svěží dečku? Moc děkuji. ♥ D. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Que rico dulce , me gusta tu blog y todos tus trabajos realizado a crochet y tela yo tambien hago crochet XL pero ahora quiero empezar hacer crochet con lana fina . Me quedo de seguidora y te invito al mio y si te gusta te quedes tambien de seguidora .
    Besos Rosa !!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

© Chez Alena. Design by FCD.