pátek 27. prosince 2013

Vánoční střípky


Přeji Vám krásné odpoledne a zdravím po delší odmlce...

musím tedy říct, že jsem blog před svátky pěkně zanedbávala ... zpočátku vše vypadalo, že letošní svátky budou beze shonu, ale život míní a Pán Bůh mění :-) a tak se poslední dva týdny proměnily tak trošku v maraton mezi prací a domácími povinnostmi. Ale i přesto jsem si atmosféru užívat stihla, a to nejen pečením perníčků a zdobením cukroví, ale i vytvářením drobností a dekorací na větvičky a pouštěním oblíbených vánočních songů a pohádek.

Protože jsem letos stihla upéct dvě dávky perníčků - ta první byla po týdny fuč, takže nezbylo nic, než upéci druhou :-). První várka byl tradiční český recept, který mám osvědčený již několik roků. Na druhou várku jsem vyzkoušela švédský recept na perníčky, alias pepparkaka ... na recept nakoukněte sem na blog u Lucie. Úplně jak z Ikei zatím teda nechutnají, postrádala jsem pár ingrediencí - jako např. zlatý sirup... Ale překvapilo mě, že byly hned měkké a především chuťově výborné. Recept se tedy stane tradičním i na příští roky :-)




 A když švédský recept, tak typický švédský symbol ... sobík :-)

 Samozřejmě k tradičním barvám patřila nejen červená, zelená a bílá ...


Andílka jsem si přivezla před  lety z Pařiže ...



ale také stříbrná a spousta svíček a světýlek...




Pokud máte dovolenou, tak přeji příjemně strávené chvilky a pokud jste v práci, či musíte do práce, tak ať vám čas rychle uběhne :-)

Mějte se, Alča






7 komentářů:

  1. Alenka prajem i krásne sviatočné chvíle s rodinou. Perníčky pečiem už roky podľa receptu od mojej kamarátky a sú mäkké stále a to mi vyhovuje. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné obrázky. A ta puntíkatá hvězdička... ♥
    Pohodový večer, J.

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko, i u nás to byl pěkný fofr...
    Stihla si všechno krásně nazdobit, tak doufám, že už budeš mít klidné a pohodové dny!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Alenko...Vánoce u vás byly kouzelné....dekorace máš nádherné.Děkuji ti za milé přání a návštěvu na mém blogu a přeji ti pohodový nový rok,hodně zdravíčka,štěstíčka,pohody a lásky.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Alenka, všetko dobré v novom roku!
    Gabriela

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkně děkuji všem :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...