pondělí 28. října 2013

Podzimní procházka do Čech pod Kosířem

Krásný večer, nebo možná už spíš noc,

dnešní sváteční den patřil procházce do nedaleké vesničky Čechy pod Kosířem a na naši oblíbenou dominantu okolí Kosířskou rozhlednu.
Tentokrát jsme šli po Hraběnčině stezce a částečně naučné stezce z Čelechovic na Hané (po žluté :-)). Cesta nás vedla krásnými zákoutími kolem dvou lomů (čelechovického a stařechovického) s krásným výhledem na okolní vesnice a polnosti. Pod nohama nám šustilo spadané listí ... jako bychom šlapali ve zlatě...

Nakonec nás cesta dovedla do zámeckého parku v malebné vesničce na hranicích Hané a Drahanské vrchoviny. Majitelé zámku, členové rodu Sylva Tarouca, nechali v 19. století přestavět nejen dominantu vesnice - zámek - v klasicistním slohu, ale zřídili především unikátní park plný cizokrajných dřevin z Asie a Ameriky.

Dominantou parku je altán, s nímž bývá spojována osobnost významného malíře Josefa Mánese, který zámek navštěvoval více jak dvacet let. Právě zde vznikla jeho vrcholní díla.

V parku byly založeny rybníky a vznikly zde drobné stavby jako například pseudogotická Červená věž, která dříve sloužila jako rozhledna.

Pokud někdy navštívíte naše hanácké končiny, nenechte si ujít tuto procházku a výhled z rozhledny Velkého Kosíře.
S pohledem na pahorky Kosíře se s vámi pro dnešek loučím :-)

Alča

1. ALENKO,
    MOC PĚKNÉ FOTEČKY.

TAKY JSEM BYLA VČERA NA VYCHÁZCE. BYLA TO NÁDHERA.

PĚKNÝ DEN .. DENISA

2. Alčo, to jste si udělali nádherný výlet - počasí jak na objednávku a nádherná krajina, zbarvená podzimně - kráááása! Hezké podzimní dny, pa Maru

3. Alenko, měli jste krásnou procházku, pěkné počasí - co víc si přát, perfektní víkend. My jsme byli v zámeckém parku před 3 týdny a chci tam jet v pátek odpoledne, nutně potřebuji z tamních stromů šišky a žaludy :O). Přeju pěkný večer Maryša :O)

4. Alenko...děkuji za krásnou virtuální procházku a nádherné podzimní fotečky...Jana

5. Alenko, to je nádhera! Máme ji v posledních dnech všude kolem...Moc děkuji za nádherné fotky, pod Kosířem jsem nikdy nebyla.
    Moc zdravím, Helena

6. Alenko,
    nádherná procházka v barvičkách podzimu a moc hezké fotky...
    Měj se hezky
    Jarka

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥