neděle 10. února 2013

Jarní nálada a pečené musli

Zdravím vás všechny po delší době. Po dvou nebo třech týdnech jsem měla konečně volný víkend, který jsem mohla plně věnovat tvoření ... háček už mi opravdu chybě. A náležitě jsem toho využila a začala se poctivě připravovat na jaro. 

Jara už se nemůžu dočkat. I když sem tam už vysvitne sluníčko, pořád je ještě teprve druhý zimní měsíc, takže to ještě bude chvilku trvat. Nicméně to mi nebrání, abych si doma jaro už nepřivolávala.

Jaro letos zamýšlím ladit do pastelových a světlých barev ... prozatím začínám smetanovou a světle růžovou ... Uháčkovala jsem malé kytičky, které jsem pověsila na větvičky modřínu, které mi ještě po zimě zbyly ... 

Další kytičky jsem přišila na ušité ptáčky - jednomu ptačímu klukovi a jedné ptačí slečně jsem vytvořila hnízdečko (ať alespoň někdo oslaví Valentýna, když já ho neslavím :-)) a třeba z toho vznikne ptačí rodinka ;-)




 ... od kamarádky jsem dostala keramická vajíčka, takže už vymýšlím, co s nimi ...




A kromě jarního tvoření jsem objevila kouzlo domácího pečeného musli. V poslední době mi kupované moc nejede, nemám moc ráda klasické nepečené musli a kupované pečené musli je na mě moc tvrdé :-). Před několika týdny jsem listovala časopisem Apetitonline, kde se občas kochám a čerpám inspiraci a objevila jsem recept na domácí pečené musli. A od té doby jej dělám skoro pořád - a světe div se, jí ho celá rodiny (a to i chlapi, kteří ani nevěděli co musli je :-))


Recept už dělám od oka ... vlastně ani na poprvé jsem nic nevážila a tak nějak přiměřeně přiměřeně :-)
Snad až na máslo ... a tady malý receptík:

150 g másla
3 lžíze medu a 3 lžíce javorového sirupu (slouží jako pojidlo ... v původním receptu je třtinový cukr, ale ani jsem ho tam nedávala, už tak mi to přišlo dost sladké)
ovesné vločky
sušené ovoce (meruňky, brusinky, švestky)
strouhané kokos (a já dávám i pomleté ořechy)
a v podstatě vše, co vám chutná ... oříšky, kdo nedrží dietu může i čokoládu :-), skořici... 

Super na receptu je, že je pokaždý jiný ...

Do rozpuštěného másla přimíchám med a javorový sirup a vařím, aby vznikla hustší karamelová hmota. Poté přidám sypkou směs, aby byla hustá (případně zahustím vločkami, kokosem nebo ořechy).

Poté rozprostřu na plech vyložený pečícím papírem a na cca 10 - 15 minut dám do trouby a sem tam promíchávám, aby se hezky opeklo ze všech stran. A dávám pozor, aby se musli nespálilo, to by pak bylo nahořklé a nebylo by to ono :-)


Přeji dobrou chuť a pěkný večer.
Alča




11 komentářů

  1. Ahoj Alenka, vidím, že všetky intenzívne túžime už po jari, ale po dnešnom celodennom snežení u nás to moc na jar nevidím. U teba som si tú jar trochu pripomenula, krásne vtáčiky. Už si druhá, u ktorej čítam chválu na domáce musli, len mám obavy, že môj pokus dopadne, tak ako so všetkými novinkami u nás. Urobím, muž ofrfle a samozrejme jeho princezné sa budú opičiť po tatinkovi a ja sa môžem krmiť musli sama. Koľko musli vyjde z tejto dávky, že by som urobila iba polovičnú? (aby som ho nejedla do leta :))

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, u Tebe už to voní jarem a hraje pastelovými barvami! Krásné je hnízdečko a musli vyzkouším ... Hezký zbytek neděle a radostně do nového týdne!Maru

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko,
    krásná jarní nálada a fotečky!!
    Máš moc hezkou výzdobu s ptáčky.
    A domácí musli, hm..dala bych si :o)))
    Hezký nový týden
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera !!!!Já už také vyhlížím jaro,už aby tu bylo!!Krásný večer!

    OdpovědětVymazat
  5. Reni, u nás bylo taky nejdřív řečí, že je to zobání pro ptáky ... a pak jak jsem vytáhla z trouby, tak ujídali ještě teplého musli. Z této dávky mi to vyjde na menší plech a jím to tak týden a půl.

    OdpovědětVymazat
  6. Také se těším užtooolik na jaro...
    Nádherní ptáčkové!Přeji krásný týden.Věra

    OdpovědětVymazat
  7. Myslel jsem, že jste se některé velmi pěkné, bylo velké ticho kolem vás!Pták a hezké květiny is.Szeretem barvy, které používáte!
    Hezký den!
    Emőke

    OdpovědětVymazat
  8. High Alena,
    you have a wonderful blog, and thanks to visiting my side.
    best wishes from austria.
    barbara

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Ali,
    pipky jsou krásné. Taky je šiju. A musli v nejbližší době vyzkouším. Zrovna nedávno jsem četla test kupovaných a ty co kupujeme my, zrovna nevyšly nejlépe.Děkuju za recept. Ahoj. Lenka

    OdpovědětVymazat
  10. Thanks to you all for your lovely comments :-) Have a nice week.

    Alena

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné pipinky, tak bělostné:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥

© Chez Alena. Design by FCD.