pátek 29. července 2011

Dovolená Ibiza 2011


Všem přeji pěkné slunečné odpoledne,

včera jsem se vrátila z tak vytoužené dovolené u moře.
Tentokrát jsem vyměnila Řecko za baleárský ostrov Ibizu.

Ibiza je třetím největším ostrovem z Baleárských ostrovů, které staří Řekové nazvali "Borovicové ostrovy" (Islas Pitiusas), a to především kvůli velkému množství lesů, v nichž převládají borovice.


Dovolenou jsem trávila s kamarádkami v letovisku Sant Antoni de Portmany, které je jedním ze středisek zábavy a hlavně nočního života pro mladé s kluby (nočního života jsem se účastnila jen částečně - už to není nic pro mě flámovat až do rána :o)):

Pláž Sol Pinet u našeho hotelu
Západ slunce v San Antoniu
Pohled na San Antonio při západu slunce
Rušný noční život v centru San Antonia

Abychom neležely jen na pláži, rozhodly jsem se podniknout výlet po ostrově. Počasí bylo jako stvořené, dopoledne bylo zataženo a bylo trošku chladněji a odpoledne se krásně vyjasnilo a oteplilo. Tady je malá ochutnávka:

První zastávka byla v hlavním městě Eivisse, kde jsme navštívily hlavně staré město s maurskými hradbami D`alt Vila, které je na seznamu světového dědictví UNESCO:

Pohled na pevnost z přístavu
Pohled z hradeb pevnosti na přístav

Pohled na část přístavu
Pohled na město

Výšlap na hradby

Katedrála Panny Marie Sněžné v pevnosti  
Oltář s Pannou Marií Sněžnou

Další zastávkou byla hrnčířská dílna s ukázkou výroby místní keramiky:


Součástí výletu bylo také koupání na jedné z nejhezčích pláží ostrova Ses Salines:


V této oblasti se nacházejí solná pole
 Poslední zastávkou byla vyhlídka na magnetickou horu Es Vedra:
Pohled na zátoku z vyhlídky
Magnetická hora Es Vedra
 A protože je na ostrově spoustu zátok a pláží, samozřejmě jsme navštívily i je - všechny jsou moc krásné, ale bohužel jsou na některých medúzky, které umějí pěkně znepříjemnit koupání - dostala jsem 4 zásahy :-). Ale velmi zajímavou zkušeností bylo, když jsem na vlastní oči asi 2 metry od sebe viděla asi 50 cm chobotničku :o). A v té chvíli jsem se stala plážovým čumilem, který stojí ve vodě jen po kolena :o).
Pláž Cala Tarida - super vlny
Pláž Cala Bassa

 Doufám, že se vám malý letmý výlet líbil.
Pokud vás dovolená teprve čeká, užijte si ji!!!

Pěkný den,
Alča
















2 komentáře:

  1. Milá Alenko, moc jsme si u tvých fotek užila - dneska skoro celý den prší a ty si mi poskytla tak nádhernou letní idilku!
    Přeju pohodový návrat do reality.
    zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, velké díky za virtuální pocardání ve šplouchajících mořských vlnkách............
    Jaromila

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zastavení se na blogu a za všechny komentáře. Těším se na vás. Alča ♥